Jak powinno się wykonać pozycjonowanie ecommerce?
Jak wiadomo, pozycjonowanie ecommerce (poradnik) będzie się różniło od pozycjonowania mniej rozbudowanych witryn internetowych. Jakie działania muszą zostać podjęte przez firmę, by uzyskać zamierzone rezultaty?
Audyt SEO
Pierwszym etapem musi być oczywiście audyt SEO. W najprostszym możliwym ujęciu jest to dokument, w którym znajdują się najważniejsze zalecenia do zmian w budowie, a także działaniu różnych funkcjonalności danego sklepu internetowego. Koniecznie trzeba zdawać sobie sprawę, że właśnie w przypadku sklepów internetowych właściwie przeprowadzony audyt jest kluczem do sukcesu. Jest to szczegółowa oraz dogłębna analiza danego sklepu. Oczywiście audyt musi zostać zarówno przygotowany, jak i dostosowany pod specyfikę działania określonego sklepu internetowego.
Optymalizacja
Jest to kolejny etap pozycjonowania. Optymalizacja jest wykonywana na bazie wytycznych, które zostały zebrane w audycie. Zadaniem właściciela sklepu internetowego jest samodzielne wprowadzenie poprawek. Oczywiście mogą mu w tym pomóc programiści obsługujący dany sklep. Bardzo często dochodzi do sytuacji, że programiści niestety nie posiadają zaplecza programistycznego wewnątrz swojej firmy. Należy wtedy zlecić poszczególne prace zewnętrznej firmie. Rekomendowane jest postawienie na przedsiębiorstwo, które już wcześniej wdrażało poprawki w innych sklepach.
Link building
Koniecznie trzeba zdawać sobie sprawę, że liczba, a także jakość zdobywanych linków będzie zależała od miesięcznego budżetu, jaki został przeznaczony na kampanię SEO. Tak wygląda sytuacja przy założeniu, że rozliczenie z agencją będzie odbywało się w formie miesięcznego, stałego budżetu. Godny uwagi jest fakt, że najbardziej popularnym źródłem pozyskiwania linków są artykuły sponsorowane. W najprostszym możliwym ujęciu są to kupowane publikacje na zewnętrznych serwisach. Zalecane jest, by strony były zbliżone tematycznie do sklepu internetowego, który jest pozycjonowany. Doskonałym przykładem może być kupowanie artykułów na kobiecym portalu o modzie dla sklepu sprzedającego damską odzież.