Na czym powinno polegać pozycjonowanie ecommerce?
pozycjonowanie ecommerce (poradnik) nie jest tak skomplikowanym zadaniem, jak mogłoby się wydawać większości właścicieli sklepów internetowych. W najprostszym możliwym ujęciu jest to złożony proces, który obejmuje zarówno działania w obrębie danej witryny, jak i poza nią.
Linki przychodzące
Koniecznie trzeba zdawać sobie sprawę, że linki, które znajdują się na innych stronach wskazujących oraz polecających pozycjonowany sklep internetowy, są pewnego rodzaju paliwem dla SEO. Rekomendowane jest uwzględnienie linkowania strony głównej, a także poszczególnych kategorii i produktów. Warto zwrócić uwagę także na link juice, czyli moc przekazywaną przez linki. Należy mieć świadomość, że bardzo duża liczba agencji działających na rynku nadużywa praktyk polegających na sztucznie generowanych linkach. Warto zaznaczyć, że Google zdecydowanie zaostrzyło swoje działania przeciwko wspomnianym praktykom.
Użyteczne oraz unikalne treści
Godny uwagi jest fakt, że tworzenie bardzo wartościowych treści w postaci porad może nie tylko przyciągnąć użytkowników na mnóstwo fraz związanych z tematyką danego sklepu internetowego, ale również zainteresować grupę docelową produktami lub usługami. Może to doprowadzić do dokonania przez daną osobę transakcji przy następnej wizycie, gdyż użytkownik zapamięta stronę. Jak wiadomo, sprzedaż nie zawsze będzie następowała już przy pierwszym kontakcie potencjalnego klienta ze sklepem.
Optymalizacja tagów tytułowych
Bardzo ważnym elementem optymalizacji danego sklepu internetowego jest właściwy dobór tagów tytułowych. Oznacza to, że wszystkie podstrony muszą posiadać unikalne tytuły. Ponadto powinny one informować użytkownika, o czym dokładnie jest konkretna podstrona.
Wzbogacone wyniki wyszukiwania
Właściciele sklepów internetowych, którzy są zainteresowani zwróceniem uwagi użytkowników powinni zastosować elementy zwiększające wartość informacyjną linków. Chodzi o rich snippets. W najprostszym możliwym ujęciu powodują one, że dany link do strony będzie prezentował się atrakcyjniej nawet wtedy, gdy nie będzie znajdował się na pierwszej pozycji w wyszukiwarce Google.